HaberlerOyun Haberleri

Windows’un Oyun Modu Sayesinde Bilgisayarınızın Kaldıramadığı Oyunları Oynamak Mümkün!

Windows’un Oyun Modu Sayesinde Bilgisayarınızın Kaldıramadığı Oyunları Oynamak Mümkün!

Windows çok iddialı olduğu Oyun Modu hakkında yeni gelişmeleri bizlerler paylaştı.  Windows tarafından geliştirilen ve beta aşamasında olan Oyun Modu, bilgisayarların bütün özelliklerini sonuna kadar oyun moduna yönlendirebilecek. Aynı zamanda Xbox One ile Windows Bilgisayar oyunları birleşecek.

Windows, yaklaşık 10 ay önce sadece Windows 10 için gelecek olan oyun modunu test aşamasına sokmuştu. Oyun modunun test aşamaları hız kesmeden devam ediyor. Oyun Modu, Creaters Update ile güncellenerek sistemlere gelecek ve sistemlerin oyun performansını belirli oranda arttıracak. Oyun modunun çalışma prensibi ise sistemde herhangi bir oyun açıldığı zaman, sistem veya diğer programlar tarafından kullanılan donanımların en az kullanımda olmasını sağlayarak gücün ağırlıklı olarak oyuna verilmesi şeklinde tanımlanabilir.

Bu hafta gerçekleşen Game Developers Konferansı’nda Xbox Advanced Technology Group’u temsil eden Eric Watson bu konuyla ilgili bir konuşma yaptı. Yaptığı konuşmada oyun modunu mevcut olan sistemle mümkün olan en mükemmel oyun deneyimini oyunculara sağlayan bir araç olarak değerlendirdi.

Çoğu kullanıcında bildiği üzere bilgisayarları konsollardan ayıran en önemli özelliği, bilgisayarda oyun çalışırken bile arka planda sistemi yoracak tonlarca işlem yapılmasıdır. Microsoft çıkaracağı bu oyun modu ile bilgisayarların çalışma performansını konsollara benzetmeyi hedeflemekte.

Bilgisayarlarda oyun açıkken ekran kartı hangi pencereye odaklanması gerektiğini zaten biliyor. O yüzden sistemin büyük kısmı oyuna yöneliyor. Ancak oyun modunun gelmesiyle birlikte hem ekran kartı oyuna daha faza yönelecek hem de diğer donanımlar da hangi pencereye yönelmesi gerektiğini bilecekler. Buna ek olarak oyun modunun gelmesiyle birlikte GPU belleğinde daha fazla yer açılacak, GPU belleğinde daha fazla yerin açılması ve diğer tüm gelişmelerle birlikte bizlere kesintisiz bir oyun performansı sunulacak. Oyuncular normal şartlar altında istedikleri zaman oyun modunu açıp kapayabilecekler. Ancak oyun geliştiricileri, olacak durumlara göre isterlerse oyunların varsayılan olarak oyun modunda başlamasını sağlayabilecekler.

windows_10_xbox_one

Eric Watson yaptığı konuşmasının devamında Xbox One’dan da söz etti. Universal Windows Platform yani UWP uygulamalarını Xbox One’a getirmek isteyen geliştiriciler için de birkaç şey söyleyen Eric şu açıklamayı yaptı: “Xbox One’da bu uygulamaları çalıştırmak için, geliştiricilerin Uygulama Performans kurallarına dikkat etmeleri gerekiyor.” Eric Watson’un yaptığı bu açıklamaya göre geliştirilen uygulamaların Xbox One’ın sekiz adet paylaşımcı işlemci çekirdeğini geçmemeri gerekiyor. Ayrıca sistemin ekran kartı performansının %50’sini geçmemeye dikkat etmeleri gerekiyor. Uygulamaların toplamda 8GB olan bellekten 1GB kullanmaları öneriliyor.

Yapılan bu açıklamalarda açıkcası Xbox One’ın neden tam performansta kullanılmadığını bilemiyoruz ancak birçok Windows oyununda bu denilen işlemi yapmanın imkansız olduğunu biliyoruz. Ekibin UWP’de daha fazla kaynak açmak için çalıştıklarını, bunun için deneysel geliştirici betalar yaptıklarını belirten Eric Watson. Xbox One’ı tam performansta kullanmak isteyen kullanıcıların şuan için Xbox Development Kit kullanması gerektiğinin altını çiziyor.

Bütün bu haberi özetlemek gerekirse uzun vadede Bilgisayar Oyunculuğu ile Xbox One’ın birleşmesi hedefleniyor. Kullanıcılar özgürce istedikleri zaman iki platform arasında geçiş yapabilsin isteniyor. Açıkcası bu durumun yaşandığı takdirde Bilgisayar ve Xbox bundan nasıl etkilenir bilemiyoruz, şu anda yorum yapmak oldukça güç.

 

Steam Rehberi

Oyun dünyasındaki yeni gelişmeler, oyunlara yönelik yararlı rehberler Steam Rehberi'nde sizlerle.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu