E-Spor HaberleriHaberler

Overwatch Yapımcıları Berabere Biten Maçları Azaltmayı Hedefliyor

Overwatch Yapımcıları Berabere Biten Maçları Azaltmayı Hedefliyor

Oynayanların bildiği üzere Overwatch oyununda oynanan maçların çoğunluğu bir takımın kazanmasıyla sona erse de, azımsanmayacak kadar berabere biten maçlar da bulunuyor. Özellikle Temple of Anubis, Volskaya Industries ve Hanamura haritalarında oynanan maçların sürekli berabere bitmesi çoğu oyuncuyu çileden çıkartmış durumda. Overwatch yapımcıları da bu durumun farkına vararak bazı değişikliklere gitmeye karar verdi. Overwatch oyununun şuanki sistemine göre haritada bulunan bir takım herhangi bir sebepten dolayı son noktayı ele geçiremediğinde, diğer takımda buna karşılık %99’a kadar gelip uzatma süresinde geri püskürtülürse iki takım da başarısız sayılıyor. Yani bu sistemle bir takım diğerine göre daha iyi oynamış olsa da maçın sonucu beraberlik oluyor. Sistemin böyle işlemesi bazı kişileri rahatsız ediyor.

Son gelen PTR değişiklikleri ile artık sistem değişti. Oyun artık Assault haritalarında bulunan görevlerin ne kadar yerine getirildiği üzerinde yoğunlaşmaya başladı. Yani gelmiş olan bu değişiklikle beraber artık takımların görev bölgelerinin yüzde kaçını ele geçirdiğine bakılacak ve görevin tamamlanması durumunda da görev bölgesinde geçen süre içinde en fazla alanı ele geçirmiş takım zafere ulaşacak.

overwatch-oynanış

Scott Mercer ise gelen bu yenilikleri şu şekilde açıklıyor: “Artık takımlar kazanabilmek için diğer takımdan bir fazla bölgeyi ele geçirmek zorunda değil. Eğer iki takımda oyun sonunda aynı skora sahipse takımların son görev bölgesinin yüzde kaçlık bir alanı ele geçirdiğini hesaplayacağız. Şuanki var olan sistemden farklı olarak bu sistemle doğrudan %0 – %100 arası bir değerlendirme yapma yoluna gidiyoruz. Eski 3 noktalı sisteme ise dokunmadık hala olduğu gibi duruyor. Bu sistemi örnekle açıklamak gerekirse bir takım bölgenin %50’lik kısmını ele geçirip alandan savuşturulursa, geri döndüğü zaman %33’lük kısmı ele geçirilmiş bir bölgeye girecek. Bu sistemin oyuncular tarafından kontrol edilebilmesini kolaylaştırmak için oyuna turuncu üçgen gösterge ekledik. Bu gösterge toplam ele geçirilen bölgeleri % oranı ile oyunculara gösterecek.”

Scott Mercer‘in yaptığı açıklamaya göre ilk noktayı ele geçirmeye çalışan iki takım da başarısız olacak. Takım A ilk noktadan savuşturulduğunda %73 oranında bir başarı sergiliyecek. Takım B ise gerçekleştirdiği karşı saldırıda ise bölgenin %74’lük oranını ele geçiriyor. Yani böyle bir durumda maçın galibi sadece %1’lik bir farkla B takımı olmuş oluyor.

Temple of Anubis, Volskaya Industries, Hanamura vb. haritalarda gerçekleşen berabere sonucunu azaltacak bu sistem ek olarak takımların savunmadaki performansını ölçüyor. Gelen yenilikle savunması gereken noktayı bir kaç saniyeliğine de olsa bırakmanın maçı kaybetmek olacağı bir sistemle karşı karşıyayız.

Son olarak Scott Mercer oyunculara taktik vermeyi de ihmal etmedi. Mercer oynanışla ilgili tüyosunda “Bir bölgeyi %0 ele geçirme ile savunmayı başarmak, oyunda çok büyük önem taşıyan ve sonucu etkileyen bir olay olacak” şeklinde bir cümle kullandı.

 

Steam Rehberi

Oyun dünyasındaki yeni gelişmeler, oyunlara yönelik yararlı rehberler Steam Rehberi'nde sizlerle.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu